دست نوشته های  k1
دست نوشته های  k1

دست نوشته های k1

# نقد و بررسی فیلم ستاره‌ای متولد شده‌است 2018 ( A Star Is Born)




ستاره‌ای متولدشده‌است انگلیسی(A Star Is Born)

  یک فیلم آمریکایی موزیکال، رمانتیک و درام به کارگردانی بردلی کوپر است که در ۵ اکتبر ۲۰۱۸ از سوی برادران وارنر منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به بردلی کوپر و لیدی گاگا اشاره کرد. در این فیلم لیدی گاگا آهنگی که پیش از آن رونمایی نکرده بود را اجرا می‌کند.

 

داستان فیلم

جکسون (بردلی کوپر) خواننده مشهوری است که از مشکل اعتیاد به الکل و مواد مخدر رنج می‌برد. او در یک کافه با خواننده گمنامی به نام آلی (لیدی گاگا) آشنا می‌شود و او را تشویق می‌کند که به عنوان ترانه ساز و خواننده همراه با او همراهی کند. آلی ابتدا از این کار سرباز می‌زند ولی به مرور تشویق می‌شود و در مدتی کوتاه به خواننده ای بسیار معروف بدل می‌شود. آلی و جکسون عاشق همدیگر می‌شود و در مراسمی بسیار ساده ازدواج می‌کنند اما مشکل اعتیاد جکسون وارد مرحله تازه ای می‌شود]ویکی پدیا[

 

چرا باید این فیلم را ببینیم؟؟؟

در چهل دقیقه اول فیلم قطعا مطمعن نیستین که دارید چه چیزی را تماشا میکنید. اما درست در همان لحظه جادو شروع میشود. اما ایا قطعا همین پنج دقیقه فیلم است که ارزش دیدن را دارد؟؟؟ جواب سوال این است که آیا شما یک فیلم موزیکال را تماشا میکنید یا یک درام عاشقانه؟؟؟

اگر یک موزیکال را تماشا میکنید قطعا لحظات جزابی از اجراها و نحوه تولید موسیقی و چگونگی زندگی یک موزیسین و فراز و فرود های اجتماعیش برایتان جالب خواهد بود.

اما اگر یک ملو درام عاشقانه را میبینید؛ باید بدانید، زندگی انچنانکه باید و شاید، هم برای شما یا هر کس دیگری مهربان نخواهد بود. شما در حقیقت زندگی دو معتاد را در حال تماشا خواهید بود. یکی معتاد به الکل ، مواد و حسادت و دیگری معتاد شهرت ونیاز ستایش شدن. در قمار زندگی که ایندو با هم در آن شرکت میکنند، برنده ای وجود ندارد. هر چند آلی قویتر مینماید و سعی دارد تا هر دو را نجات دهد اما در انتها شاهد فروپاشی او هم هستیم. در سکانس پایانی عشق جکسون است که الی را دوباره سرپا نگه میدارد وبگونه وانمود میکند که الی بعد از این خود خواهد توانست به راهش ادامه دهد. در حقیقت این برادر بزرگتر جکسون است که کل این ماجرا را مدیریت میکند و با نبود او همه چیز به هم ریخته و ازبین میرود.

 

نکات قابل تامل فیلم...

فیلم بیشتر در بیان تاوان زندگی سلبریتی ها گیر کرده و مجال طرح  و درک کردن یک درام عاشقانه را از بیننده گرفته است. کوپر بیشتر وارد حاشیه شده تا متن قضیه و این نقطه ضعف اصلی فیلم است که بیننده در هر لحظه منتظر وقوع رخدادی است که باید به وقوع بپیوندد ولی این اتفاق تا انتهای فیلم رخ نمیدهد و بعد از اواسط فیلم شاید تمام فیلم نامه به انواع مختلفی لو میرود.

کوپر به عنوان اولین تجربه کارگردانی مستقیم با نویسندگی فیلم و بازی نقش اول مرد، بار سنگینی را برای به  دوش کشیدن انتخاب کرده که او را مطمعنا به چالش کشیده است. از تدوین نامناسب فیلم هم نمیتوان چشم پوشی کرد صحنه های اضافی زیاد و کاستن کادر های مطلوب را هم میتوان به این کارنامه اضافه کرد. هرچند میتوان همه اینها را بیخیال شد و به تماشای یک فیلم با لذت نشست. اما در کل در بیان حق مطلب ناقص عمل کرده و شاید بر خلاف تبلیغات و قایم شدن پشت نامهای بزرگی چون بردلی کوپر و لیدی گاگا ؛ به غیر از موسیقی زیبای فیلم ، در مراسم اسکار حرفی برای گفتن نداشته باشد.

لینک دانلود فیلم:

http://dl8.f2m.io/film/A.St.ar.Is.Bo.rn.2018.720p.b.lu.ry.PaHe.Film2Movie_WS.mkv

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.